Skargi
Tryb i organizacja przyjmowania skarg i wniosków dotyczących działalności sądu
Skargi i wnioski dotyczące działalności sądu mogą być wnoszone:
- na piśmie na adres Sądu Rejonowy w Braniewie, ul. Sądowa 1, 14-500 Braniewo,
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: srbraniewo@braniewo.sr.gov.pl
- w formie ustnej do protokołu.
Skargi i wnioski wnoszone na piśmie przyjmowane są przez pracowników biura podawczego Sądu Rejonowego w Braniewie.
W przypadku skarg i wniosków zgłaszanych ustnie, przyjmowanie ich odbywa się za pośrednictwem Kierownika Oddziału Administracyjnego, Kierowników Sekretariatów Wydziałów lub też ich zastępców tut. Sądu.
Organ właściwy do rozpatrzenia skargi
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczących działalności Sądu, jest Prezes Sądu.
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności Prezesa Sądu Rejonowego jest Prezes Sądu Okręgowego.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Skargi, w zakresie dotyczącym działalności sądów, w dziedzinie, w której sędziowie są niezawiśli, nie podlegają rozpatrzeniu. Jeżeli jednak skarga dotyczy czynności Sądu podlegającej zaskarżeniu w toku instancji, organ ten jest obowiązany niezwłocznie przekazać skargę do akt sprawy, której skarga dotyczy, zawiadamiając o tym skarżącego.
Skargi lub wnioski dotyczące treści czynności Sądu jeszcze niedokonanych, należących do dziedziny, w której sędziowie są niezawiśli, podlegają niezwłocznemu przekazaniu do akt postępowania, którego dotyczą.
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpatrzenia, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę, z podaniem przyczyny pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
Jeżeli na podstawie treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, a w szczególności sprawy, której dotyczą, wzywa się skarżącego lub wnioskodawcę do uzupełnienia skargi lub wniosku w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia wezwania. Wezwanie powinno zawierać pouczenie, że nieuzupełnienie braków w terminie spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
Pliki do pobrania
- Zarządzenie Nr OA-0012-17/12 Prezesa Sądu Rejonowego w Braniewie z dnia 17 lipca 2012 roku w sprawie trybu przyjmowania skarg i wniosków dotyczących działalności sądu. (Plik doc, 29.00 KB) otwiera się w nowym oknie
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (Plik pdf, 166.40 KB) otwiera się w nowym oknie
- Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Plik doc, 30.50 KB) otwiera się w nowym oknie
Rejestr zmian dla: Skargi
- Podmiot odpowiedzialny:
- Sąd Rejonowy w Braniewie
- Wytworzył:
- b/d
- Opublikował:
- Adam Sosnowski
- Dokument z dnia:
- 2018-02-16
- Publikacja w dniu:
- 2018-02-16
- Opis zmiany:
- b/d
Dane teleadresowe
![]() |
Sąd Rejonowy w Braniewie 14 - 500 Braniewo, ul. Sądowa 1 tel. 55 646 52 51, 55 646 52 52 fax 55 646 52 50 e-mail : boi@braniewo.sr.gov.pl |
Serwis pełni funkcję strony Biuletynu Informacji Publicznej Sądu Rejonowego w Braniewie
2019 Copyright by Sąd Rejonowy w Braniewie